preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Ivo Lola Ribar" Labin

Riječ psihologa

Dragi učenici i dragi roditelji,

Moja uloga psihologa u OŠ "Ivo Lola Ribar" raznolika je i dinamična. Težište moga rada je individualni i grupni rad s učenicima, međutim uključena sam i u većinu projekata naše škole poput "Moja škola-eko škola", projekta socio-emocionalnog učenja "PATHS" i primjene HNOS standarda. Voljela bih postići što bolju obaviještenost roditelja i lokalne zajednice o događajima u našoj školi pa aktivno potičem rad ove stranice i školskog lista. Voljela bih naglasiti da se moj rad s učenicima ne odnosi samo na učenike s većim poteškoćama u učenju, već obuhvaća i rad s ostalim učenicima, bilo kroz podučavanje učinkovitijim metodama učenja, socijalnim i emocionalnim vještinama, bilo kroz poticanje dodatnog rada i angažman s darovitim učenicima. Moj je prioritet u radu dobrobit učenika kako unutar tako i izvan škole. Stoga sam uključena i u projekte koji su usmjereni na dobrobit djece i mladih na razini naše lokalne zajednice (Vijeće za komunalnu prevenciju – tim za mlade) i na razini Istarske županije (projekt "Zajednice koje brinu").


Jedan od mojih ciljeva u radu je otvorena i dvosmjerna komunikacija s učenicima i roditeljima pa Vas pozivam da mi se osim osobno ili telefonom slobodno obratite i putem moje e-mail adrese: hsiljan@yahoo.com


U daljnjem tekstu navodim opis poslova školskog psihologa kako bi ste bili bolje upoznati s mojom ulogom u našoj školi. Tu je svakako važno naglasiti da se moja uloga i uloga školskog pedagoga u velikoj mjeri preklapaju i da se naši poslovi ne mogu i ne trebaju strogo dijeliti.

Veselim se našoj daljnjoj suradnji,
stručni suradnik-školski psiholog
Hana Šiljan



OPIS POSLOVA ŠKOLSKOG PSIHOLOGA (preuzeto iz Standarda rada psihologa u osnovnim i srednjim školama koje je donio upravni odbor Hrvatske psihološke komore 25. svibnja 2007.godine):

U radu s učenicima:
- prepoznaju njihove individualne potrebe te, u skladu s time, provode individualna i grupna savjetovanja
- obavljaju psihološku procjenu učenikovih mogućnosti, osobito kao članovi Povjerenstva za procjenu psihofizičke spremnosti za polazak djeteta u osnovnu školu te tijekom školovanja (npr. u slučaju školskog neuspjeha ili procjene darovitosti)
- dijagnosticiraju specifične poteškoće u učenju i pomažu u postizanju boljeg školskog uspjeha (neadekvatne strategije učenja, problemi s pažnjom i koncentracijom, ispitna anksioznost i sl.)
- prepoznaju darovite učenike(dijagnosticiraju specifične sposobnosti) i razvijaju programe za poticanje njihovih sposobnosti, radi aktualizacije njihovih prava i njihovih posebnih potreba (realizacija načela izvrsnosti)
- prepoznaju poteškoće u ponašanju i vršnjačkim odnosima, emocionalne i/ili obiteljske poteškoće i pomažu učenicima da ih prevladaju
- pomažu učenicima razvijati adekvatne mehanizme suočavanja i prevladavanja stresnih događaja i kriznih situacija
- razvijaju i provode programe prevencije nepoželjnih oblika ponašanja, programe za jačanje samopouzdanja, samopoštovanja, sigurnosti, učenje socijalnih vještina - za sve učenike u školi, a osobito učenike "rizičnih" skupina
- provode programe prevencije zlostavljanja djece u osnovnim školama i široj zajednici
- provode psihološke krizne intervencije

U radu s roditeljima:
- pomažu roditeljima prepoznati i razumjeti razvojne i individualne potrebe učenika i reagirati u skladu s njima
- pomažu roditeljima razvijati adekvatne vještine i komunikaciju kako bi mogli kvalitetnije poticati razvoj svih djetetovih potencijala i aktivno pridonijeti njegovu uspješnom obrazovanju
- poučavaju roditelje iz područja razvojne, kognitivne i primijenjene psihologije
- pomažu aktivnom uključivanju roditelja u život škole i uspostavljanju partnerskih odnosa između roditelja i škole
- pomažu u uspostavljanju kontakta s vanjskim institucijama potrebnim učeniku (npr. Zavod za profesionalnu orijentaciju, centri za socijalnu skrb, specijalizirane zdravstvene institucije koje se bave mentalnim zdravljem, institucije koje se bave osmišljavanjem slobodnog vremena i sl.)

U radu s nastavnicima i drugim školskim osobljem:
- prepoznaju specifične teškoće, ali i pozitivnosti školske klime i odnosa među djelatnicima i razvijaju programe za njeno optimiziranje
- uvode i promoviraju različite metode rada koje potiču kreativnost i sudjelovanje nastavnika i učenika zajedno ( timski rad, projektna nastava i sl.)
- uvode i promoviraju suvremene metode praćenja i provjere znanja učenika
- potiču i razvijaju instrumente za vrjednovanje i samovrjednovanje rada nastavnika, te podizanje kvalitete rada u nastavi
- pomažu nastavnicima da prepoznaju i razumiju razvojne i individualne potrebe učenika i reagiraju u skladu s njima
- informiraju nastavnike o najnovijim saznanjima iz područja razvojne, kognitivne i primijenjene psihologije
- pomažu nastavnicima identificirati teškoće u razrednoj klimi, uspješnosti, načinu rada i razvijati strategije za njihovo rješavanje ( upravljanje razredom)
- potiču toleranciju za različitosti među učenicima i samim osobljem

U radu na istraživanjima i razvoju programa:
- doprinose procesu samovrjednovanja škole te izradi, provedbi i praćenju programa usmjerenih na podizanje kvalitete rada u školi
- osmišljavaju i provode istraživanja povezana s odgojno - obrazovnom praksom i psihologijskim specifičnostima učenika i nastavnika
- sudjeluju u istraživačkim projektima drugih institucija koje se bave odgojno - obrazovnim područjem
- vrednuju kvalitetu i učinkovitost programa i rada te predlažu promjene
- koordiniraju rad vanjskih suradnika koji pridonose radu i životu učenika u školi
- kontinuirano šire i nadopunjuju svoja znanja i stručno se usavršavaju


 




Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
Kalendar
« Listopad 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

 
Oglasna ploča
 
Korisni linkovi
 
Arhiva dokumenata
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 400
 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 5. 2011.

Ukupno: 464951
Ovaj mjesec: 32799
Ovaj tjedan: 310
Danas: 20
 
 > Kutak za roditelje
CMS za škole logo
Osnovna škola "Ivo Lola Ribar" Labin / Rudarska 9, HR-52220 Labin / www.os-ilribar-labin.skole.hr / ured@os-ilribar-labin.skole.hr
preskoči na navigaciju